vineri, 27 martie 2020

dor si doina

s-au lungit mainile si 
ratele
la mine la tara poate si-un gascan
nu ssssuporti ssssinguratatea
in orasul subteran era bucata de paine
pamant 
aerisit si inundat de griji
recurent si obositor
un vis
tot conduc masini 
si te vad mancand cartofi copti 
si
garizi pe plita cu sare
si-mi e o pofta 
sa dau telefoane
sa aud si eu putin suspin
un amarat de semn de exclamatie
ai ceva in ochi de tusesti atat?
femeia lui arghezi a fost chemata la mangaiat
tu ce mai astepti?
nu merg trenurile
statea in baie asteptand sa-i aduc un numar 
sa se stearga 
ii tot plangeau si trebuia sa o gaseasca macar in glas
dar eu stau langa gara si inca le aud
in sfarsit i-am tipat violatorului sa se opreasca 
si i-am pus eu mana pe pulpa
l-am speriat.
apartamentul inundat isi cauta stapan 
pe sine.
era vagon
-cutezanta solitara a unei vieti silentioase-
vineri 15 august 1997 ora 12:55
antecedent in conversatie si gin tonic cu 
ascendent in scorpion
la tarot erau amandoi cu ochi albastri 
sa stii ca eu te stiu cu ochi albastri 
si cu soarele pitit in eticheta chilotului 
inca mai ai praf 
si-n minte?
am dat cu capul in dintii tai de sus 
si-am vazut ce cari cu sufletul.
care e cuvantul tau preferat cu Z?
zambile si urasc zacusca.
bunica-miu a fost pescar si facea. 
seful sectorului suflete la sfatul popular raional 30 decembrie bucuresti.
killing eve, as recunoaste.
am sa te gandesc pana la sfarsitul lumii aproape
-obiectul iubirii e un hazard al materiei-
ai degete mici care-ti seamana cu dintii 
un mers legat si frumos
as vrea sa nemultumesc un vesnic nemultumit 
vrei sa stam la coada la butelii?
o vacanta intre eforii 
urla-n suflet ca maica-ta in bidonul cu varza 
mi-ai murdarit cearceaful cu galbenus 
pentru ca le fierbi prea putin.
apoi le dai drumul.
pe fiecare bancheta de taxi 
mi-am lasat cate o musca si-o scama din ochi 
cetul nu-mi mai da caldura
ca sa pot gandi la rece
 la mine pe balcon cum a tasnit atena din capul lui zeus
cand am iesit din casa m-am dus tot acasa.
perturbarea unei amintiri pe dealul inspre abator.
acum toata lumea o sa caute ulei de cocos, charcot si gem de afine.
astia n-aveau patrunjel la profi 
iar pentru tigari trebuie sa trec pasajul
dor si mona
doina si supravietuire. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu